25/11/09

Pay it forward...


Ποσες φορες δεν εχουμε ακουσει την φραση "ο,τι κανεις στην ζωη σου καλο η κακο καποια στιγμη σου επιστρεφει"
Τις τελευταιες δυο εβδομαδες αισθανομαι λες και καποιος βαλθηκε να μου το αποδειξει.
Το πρωτο σημαδι ηταν το εξης:
Πριν εναμιση χρονο περιπου ειχα βρει το πορτοφολι μιας κοπελας.
Μεσα ειχε ολα τα χαρτια της,αλλα δεν εγραφε πουθενα το τηλεφωνο της ,ψαχνοντας και απο καποιες καρτες που ειχε μεσα εβγαλα ακρη την βρηκα και της το επεστρεψα.
Οταν συναντηθηκαμε θυμαμαι μου ειχε πει.
"Αυτο που εκανες σπανια το κανει καποιος στις μερες μας ,ευχομαι ο Θεος σε καποια στιγμη να στο ανταποδωσει"
Εγω φυσικα της απαντησα το γνωστο , οτι ενταξει ,σιγα το πραγμα και οτι ο καθενας το ιδιο θα εκανε στην θεση μου .
Οταν εφυγα απο την συναντηση απλα αισθανθηκα ικανοποιημενος που ειχα βοηθησει εναν ανθρωπο και μετα απο λιγες μερες το ειχα ξεχασει και ως γεγονος.
Μεχρι πριν λιγες μερες .
Σε καποια στιγμη αγχους λογω μιας επικειμενης επαγγελματικης συμφωνιας δεν εκλεισα καλα ενα αγκιστρο που εχω στην μηχανη και οταν εφτασα στον προορισμο μου αντιληφθηκα οτι μου ελειπε το τσαντακι μου.
Μου ειχε πεσει στο δρομο.
Παγωσα γιατι μεσα ειχα,εκτος απο ολα τα χαρτια μου(ταυτοτητα,ασφαλεια,αδεια κτλ κτλ) και εκτος απο το κινητο μου...
Μεσα στο χαμενο τσαντακι ειχα και τα λεφτα της προκαταβολης για την δουλεια που επροκειται να κλεισω μεσα στις επομενες μερες ...
Και το ποσο δεν ηταν διολου ευκαταφρονητο.
Μονο και μονο απο το γεγονος οτι το απολεσθεν τσαντακι ειχε μεσα ενα κινητο και λεφτα με οδηγησε στο να κανω τον συνειρμο οτι οποιος και να το εβρισκε θα κραταγε τα αντικειμενα αξιας και θα το πεταγε σε καποιο σκουπιδοτενεκε .
Εκανα μια αναστροφη και οδηγησα ολη την διαδρομη στο αντιθετο ρευμα μην και απο θαυμα ηταν ακομα στο δρομο.
Αλλα τιποτα, πουθενα το τσαντακι.
Απογοητευμενος πηγα στο γραφειο του κολλητου μου και του ειπα τι ειχε συμβει..
Τοτε αυτος μου ειπε να παρουμε ενα τηλεφωνο στο κινητο μου.
Η απαντηση μου ηταν οτι θα εναι ηδη κλειστο και η καρτα sim πεταμενη .
Ο Τακης ομως επεμεινε λεγοντας μου οτι δεν χανουμε τιποτα να προσπαθησουμε και εκανε κληση στο χαμενο μου τηλεφωνο.
Μεσολαβησαν καποια βασανιστικα δευτερολεπτα και ως δια μαγειας καποιος το σηκωσε .
Καπου εκει μην πιστευοντας αυτο που ειχε γινει αδυνατουσα να ακουσω την στιχομυθια.
Μολις εκλεισε το τηλεφωνο ο φιλος μου εγραψε σε ενα χαρτι μια διευθυνση και μου την εδωσε.
"Πηγαινε εκει να παρεις τα πραγματα σου ,αγιο ειχες που επεσες σε τιμιο ανθρωπο"
Μιλαμε η ψυχη μου επανηλθε απο την κουλουρη και η καρδια μου αρχισε να χτυπαει σε λιγακι πιο φυσιολογικους ρυθμους .
Σαν ρομποτ πηρα την διευθυνση και ετρεξα να συνατησω τον αγνωστο ευεργετη μου.
Εξω απο το σπιτι με περιμενε ενας καλοσυνατος αντρας ο οποιος κρατουσε το τσαντακι μου ..
Μολις εφτασα κοντα του εσφιξα το χερι και αρχισα να παραληρω:
"Oσα ευχαριστω και να σου πω ειναι λιγα, δεν το πιστευω οτι μου συμβαινει αυτο,τι να σου δωσω για αμοιβη πες μου;"
Ο αντρας με κοιταξε με συγκαταβαση και μου ειπε ηρεμα ..
"Τιποτα δεν θελω να μου δωσεις , σιγα το πραγμα,ο καθενας το ιδιο θα εκανε στην θεση μου ,να σου πω την αληθεια πριν λιγους μηνες επαθα και εγω ακριβως το ιδιο πραγμα και μια κοπελα μου επεστρεψε το δικο μου,αρα φιλε μου ξερω ακριβως πως αισθανθηκες "
Το σκηνικο μου ηταν γνωριμο και το μονο που μπορεσα να του πω ηταν :
"Ευχομαι ο Θεος σε καποια στιγμη να στο ανταποδωσει"
Γυριζοντας σπιτι και αφου ηρεμησα μου ηρθε στο μυαλο αυτη η παραξενη αλυσιδα καλων πραξεων που ξεκινησα εγω και στο τελος ειχε αποδεκτη παλι εμενα .
Eγω επεστρεψα κατι σε μια κοπελα ,μια κοπελα επεστρεψε κατι στον αγνωστο φιλο μου και αυτος με την σειρα του επεστρεψε κατι σε μενα.
Τελικα το συμπαν εχει μια παραξενη αρμονια που μονο σε μερικες στιγμες μας αποκαλυπτεται .
Απο ολο αυτο ομως διδαχτηκα κατι ...
Και το μονο σιγουρο ειναι οτι την καλη πραξη που μου χαριστηκε θα την προωθησω και παλι κανοντας κατι καλο για καποιον αλλο ανθρωπο.
Γιατι τελικα οπως λενε και οι αγαπημενες μου Τρυπες

"Ολα τελικά, όλα
όλα τελικά ξαναγυρνάν σ' εμάς.."

Y.Γ.Ειπα οτι ηταν το πρωτο σημαδι γιατι υπαρχει και δευτερο σημαδι το οποιο εκτος απροοπτου θα ειναι και η επομενη αναρτηση.

19 σχόλια:

Λερναία Υδρα είπε...

Το πιστεύω ακράδαντα ότι ό,τι και να κάνεις αυτό θα σου επιστρέψει πίσω.. Το ξέρω κι εγώ αυτό το συναίσθημα πάντως..
Χαίρομαι πολύ για την ευτυχή έκβαση της περιπέτειάς σου..
Υπάρχει ανθρωπιά τελικά, φιλότιμο και καλοσύνη..

Καλή σου συνέχεια!!!

Roadartist είπε...

Δεν νομίζω να ισχύει. Γιατί δεν ζούμε σε καμία περίπτωση σε μια κοινωνία δίκαιη.. Και ούτε η ζωή είναι δίκαιη. Και μόλις έμαθα πως ένας πολύ δικός μου άνθρωπος είναι στην εντατική..και κινδυνεύει..στα ξαφνικά..από τους πιο φοβερά καλούς ανθρώπους..που ξέρω.. Δε ξέρω γιατί στο έγραψα..τέλοσπαντων..

κόκκινο μπαλόνι είπε...

μάλλον θα συμφωνήσω με την Roadartist. Ξέρω, είσαι ρομαντικός (αισιόδοξο δεν θα σε πω :P ) αλλά ήσουν τυχερός που έπεσες σε καλό και τίμιο άνθρωπο, στους καιρούς που ζούμε, με την οικονομική κρίση να μαστίζει, ήσουν πολύ πολύ τυχερός!
Δυστυχώς, είμαστε λίγοι αυτοί που θα κάναμε το ίδιο...αλλά μ'αρέσει που το βλέπεις έτσι!
Δυο φορές μου έτυχε και ήταν και τις 2 ταξιτζήδες που μου επέστρεψαν κινητό τη μία και πορτοφόλι την άλλη.
Σου λέω μόνο τη μία ιστορία: μου πέφτει το ολοκαίνουριο κινητό μου σε ταξί. Έπαιρνα τηλέφωνο και επιτέλους το σήκωσε κάποιος. Ήταν ο γιος του ταξιτζή. Ο πατέρας του το βρήκε αλλά δεν ήξερε καν πώς να το σηκώσει και το έδωσε στο γιό του ώστε αν ξαναπάρω να το σηκώσει αυτός. Πήγα και το πήρα από τους Αγ. Αναργύρους (μόλις άρχιζε να χιονίζει) και μπαίνω σε ταξί να γυρίσω...πολύ συγκινημένη, βουρκωμένη σχεδόν. Λέω την ιστορία στον ταξιτζή και με αποστομώνει, λέγοντάς μου:"μα τι βλάκας, εγώ στη θέση του θα το κράταγα". Και μου το λέει, ΣΕ ΜΕΝΑ που το είχα χάσει!!!
Σου λέω, ήσουν τυχερός, πολύ!

κόκκινο μπαλόνι είπε...

α, φυσικά, στον τελευταίο του είπα "ήμουν τυχερή λοιπόν που δεν το έχασα στο δικό σας ταξί". Δεν νομίζω πως ενοχλήθηκε όμως!

ria είπε...

και εγώ πιστεύω όιτ αν κάνεις ένα καλό αυτό θα σου ανταποδωθεί!

στείλε λουλούδια στον άνθρωπο αυτό. σε έσωσε!

ΞΕΝΗ είπε...

Αγαπητέ μου ξέρω ακριβώς πως αισθάνεσαι. Και εγώ είχα πάθει το ίδιο μόνο που εγώ δεν γνώρισα ποιος βρήκε το πορτοφόλι μου... φαίνεται ο κύριος αυτός δεν ήθελε να μάθω ποιος ήταν(μόνο πήγε το πορτοφόλι στην Αστυνομία). Αλλά ξέρω ότι κάποια στιγμή θα έρθει και η σειρά μου να ανταποδώσω αυτό το καλό που μου έκανε σε κάποιον άλλον.
Α και κάτι άλλο ωραία ανάρτηση... καιρό είχα να διαβάσω κάτι αισιόδοξο και το είχα ανάγκη.
Φιλιά

Ianos είπε...

λερναια...
Και εγω αυτο θελω να πιστευω οτι υπαρχουν ακομα μερικοι ανθρωποι με αξιες !!!
Καλο βΡΑΔΥ!!!

Ianos είπε...

roadartist...
Καταρχας την αμεριστη συμπαρασταση μου και τις καλυτερες μου ευχες για τον δικο σου ανθρωπο που ειναι στην εντατικη...
Θα στελνω τις πιο θετικες μου σκεψεις για να το ξεπερασει!!!
Οσο για το αλλο..ναι η ζωη δεν ειναι δικαιη ουτε η κοινωνια απλα μερικα τετοια περιστατικα σαν αυτο που περιγραφω μου κρατανε ζωντανη την ελπιδα!!!
Φιλια!

Ianos είπε...

Κοκκινο μπαλονιιιιιι ...
Κατσε να στρωσω το κοκκινο χαλι...
Ναι ειμαι ρομαντικος αλλα τον τελευταιο καιρο εχω μια αλυσιδα καλοτυχων γεγονοτων οποτε προτιμω να δω την θετικη πλευρα του πραγματος!
Υ.Γ.Οχι που δεν θα την ελεγες εσυ στον ταριφα!!!χαχαχα πολλα φιλια γλυκια μου!!!

Ianos είπε...

Ria ...
Συμφωνω απολυτα και εγω αυτο πιστευω...
Ανθοπωλειο ολοκληρο θα του στειλω!!!
Καλο βραδυ!!!

Ianos είπε...

Μικρη μου Ξενη...
Να το ανταποδωσεις οταν ερθει η ωρα ετσι πρεπει!Πλακα πλακα υπαρχουν ανθρωποι με αξιες τελικα!!!
Πολλα φιλια!!!

manetarius είπε...

Φοβερό;
Κι εγώ το πιστεύω αυτό, οτι όλλλα τελικά ξαναγυρνάν σε μας!!

Καλό βράδυυυ! :)))

Ianos είπε...

Μανιταρααααακι...
Ετσι ειναι,ολα τελικα ξαναγυρναν σε εμας!
Εκτος απο τα φαγητα που καταναλωνουμε ισως!Χιχιχι...
Που ειναι το αρνι?ΟΕΟ!!!

zoyzoy είπε...

Και'γω της ίδιας γνώμης με σένα είμαι "ότι κάνεις θα λάβεις σ'αυτή τη ζωή και ένα παραπάνω" έλεγαν οι παλιοί και το πιστεύω!

Καλό βράδυ να'χεις και πάντα αυτό που σου λέει η καρδιά σου να κάνεις δεν χάνεις κερδίζεις πάντα!!

Ianos είπε...

zoyzoy...
Eτσι,ετσι..οι παλιοι ηταν σοφοι ανθρωποι...
Και εγω αυτο θελω να πιστευω οτι γινεται στο τελος!!!
Οσο για την καρδια την αφηνω να με οδηγει...
Ανεξαρτητα του κοστους που αναγκαζομαι συχνα πυκνα να πληρωνω!!!
Φιλια!!!

Roadartist είπε...

Μακάρι. Σε ευχαριστώ.
Ελπίδα να υπάρχει πάντα. Καλό είναι.

ΦΟΥΛΗ είπε...

Να και ο χείμαρρος!!!!
Θα συμφωνήσω με τους πάρα πάνω, ότι δηλαδή είσαι πολύ τυχερός για να μην σου πω την άλλη λέξη!!!
Το ότι κάνεις θα λάβεις σίγουρα το πιστεύω και εγώ...
Δυο φορές βρήκα πορτοφόλια στο καφέ που δούλευα!! πήρα τηλ και τελικά δεν είχαν πάρει καν χαμπάρι την απώλειά τους...
Καλή μέρα καλέ μου φίλε....

Ianos είπε...

Road artist...
Eλπιδα και πιστη ...
Ολα θα πανε καλα!!!

Ianos είπε...

Φουλη...
Οτι υπηρξα τυχερος, στην συγκεκριμενη περιπτωση,υπηρξα...
Παλι καλα γιατι ειχα αρχισει και νομιζα οτι οταν ημουν μικρος μου ειχε ευχηθει"Καλη ζωη" ο Μητσοτακης...
Καλημερα φιλια!!!